tirsdag 29. mai 2012

Uke 21 - En fantastisk pinsehelg

Nina C. Krogh
Etter den kaldeste 17de mai i manns minne ble pinsen 2012 en oval drømmehelg med fantastisk sommervær, og folk gikk mann av huse for å nyte sol og badeliv. Det gamle epletreete i hagen min blomstret mer hysterisk enn noen gang. Første pinsedag begynte kronbladene å drysse, og andre pinsedag var plenen nesten helt hvit. Det vakre synet minnet meg om epledalen i Astrid Lindgrens bok "Brødrene Løvehjerte", så jeg hentet kameraet mitt og arrangerte et lite scenario for å prøvde å fange noe av den flyktige stemningen. Bare noen timer senere var blomstene begynt å visne. Dette er mitt aller første blogginnlegg noensinne. Det var enklere enn jeg trodde, så det blir nok ikke siste gang.

"I eplehagen". Foto: Nina C. Krogh




















"Gul katedral 2012". Foto: Nina C. Krogh

Den gamle gullregnen sprang ut samme dag. Etter en hårdhendt beskjæring for to og et halvt år siden da det skulle bygges nytt hus på nabotomten er det fortsatt liv i hovedstammen som ligger vannrett og hviler seg på en støtte i det nederste hjørnet i hagen. Tidligere hadde treet en eventyrlig krone, og jeg kunne sitte inne i det gule lyset som i en gotisk katedral.

1 kommentar: