onsdag 30. mai 2012

Uke 21 - Bodø Nasjonal 2011

Nina C. Krogh

Den 22. mai publiserte NSFF resultatene fra 2nd Arctic Exhibition of Photographic Art 2012, arrangert av Bodø Fotoklubb. Det ble konkurrert i to klasser: monochrome og colour. De fleste premierte bildene var tatt av utenlandske fotografer fra store deler av verden. Audun Nygaard fra Bekkalokket FK ble beste norske fotograf, og Bekkalokket Fotoklubb ble knepent beste norske klubb. Jeg deltok med fire bilder i hver klasse og fikk antatt et bilde i klassen monocrome, og slik kom også Sandnes Fotoklubb med på resultatlisten. Det er første gang jeg har sanket poeng i en internasjonal konkurranse.

Høsten 2011 deltok jeg i Bodø Nasjonal 2011 med fire bilder i svart-hvitt og fire fargebilder. Her fikk jeg gullmedaljer fra Bodø Fotoklubb med bildet "Hayley Laura Forskitt on the Rock". Begge bildene tok jeg da jeg var med på fotoworkhop i Balestrand i Sogn og Fjordane med den amerikanske fotografen Louis Greenfield sommeren 2009. Hun har spesialisert seg på fotografering av dansere, og fire dansere fra Nasjonalballetten i Oslo var hentet inn og ble brukt som fotomodeller, både i studio og ved Nigardsbreen.

"Laura Hayley Forskitt on the Rock". 27.7.2009. Foto: Nina C. Krogh


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar