mandag 25. november 2013


STAVANGER FOTO SIN MESSE 2013


 Foto: Geir Einarsen
 
Stavanger foto sin messe er et av årets høydepunkt. Sandnes fotoklubb stiller alltid mannsterke, det er til og med noen av medlemmene som bruker en feriedag for å få med seg alt.
 
 
De pengesterke har ankommet lokalene.
 
 
Her tipper jeg at ekspeditøren blir svett på ryggen.
Når jeg får tenkt meg litt om så er hun mye mulig helt avslappet, disse kundene svarer sikkert selv på sine egne spørsmål.
 

Da er pengene brukt opp og vi slapper av med pizza før fotokvelden fortsetter med bildevisning og foredrag.
 
 
På vei til foredragene Come me Together på Abbey Road. Oh Darling det va Something sa Mr Mustard, Because Here Comes the Sun. i The End Her Majesty sa You Never Give Me Your Money mens She Came in Througt the Bathroom Window. Mr Mustard sto på badet og svarte I Want You, but eg har probleme med Carry That Weigt for She's So Heavy.
Dette ble bare tull. Jeg er glad for at det er Beatles som skrev det og ikke meg.
 
 
Naturfotograf Staffan Widstrand er i verdenseliten. Han var også en dyktig og engasjert foredragsholder.
 
 
Fra Island kom fotograf Ragnar Axelsson. Han viste en fantastisk bildeserie om fangstfolk på Grønland.
 
 
På messen er det deltakere fra hele Rogaland. Det er alltid kjekt å treffe gamle kjente.
 
 
Guttaboys, populært kalt The Dream Team har sluttet å drømme. De har endelig bestilt sin drømmetur til Island.
 
 
Alltid er det noen som MÅ skeie ut........
 
 
Etter noen runder i baren ble bildene så kreative at ingen forstod noen ting. Selv fotografen hadde problem med å forstå.
 
 
Nåttå va kalle å månen va halle.
Da er vi på hjemveien etter nok en vellykket messe.
Til slutt vil Sandnes fotoklubb takke Stavanger foto for at de arrangerer messen, og for det arbeidet de legger ned på fredags kvelden for klubbmedlemmene i Rogaland. 
 
   
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar